ترجمه همزمان در اسکایپ

حتما اسکایپ را می‌شناسید، همان نرم افزار پیام‌رسان صوتی که پس از عرضه، بسیار محبوب شد. به همین خاطر، مایکروسافت مقداری از بودجه خود (۸٫۵ میلیارد دلار) را صرف خرید آن کرد. شاید خرید اسکایپ به اندازه خرید واتس‌آپ توسط فیس بوک، سودآور نباشد، اما باید بدانید، اسکایپ در تماس صوتی هنوز حرف اول را می‌زند.

ورود به سایت اسکایپ

چندی پیش، قابلیت ترجمه همزمان اسکایپ شروع به کار کرد. از آن زمان به بعد، کاربران اسپانیایی و انگلیسی می‌توانستند بصورت صوتی با یکدیگر صحبت کرده و اسکایپ، گفته‌های آنان را ترجمه همزمان می‌کرد.

توسط این قابلیت، افراد سراسر جهان می‌توانند به هر زبانی می‌خواهند صحبت کرده و جواب خود را به همان زبان به صورت ترجمه شده بشنوند. هم‌اکنون زبان‌هایی که در ترجمه همزمان صوتی توسط اسکایپ پشتیبانی می‌شوند، عبارت‌اند از:

عربی، چینی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، پرتقالی، پرتقالی برزیلی، روسی و اسپانیایی.

امید است این لیست با افزایش استفاده دیگر کشورها از اسکایپ، پربارتر و طولانی‌تر شود و همچنین شاهد اضافه‌شدن ترجمه زبان فارسی به آن باشیم.

یکی از دست‌اندرکاران این پروژه، گو ردیپ پال، می‌گوید: دیگر زبان و جغرافیا مانعی برای پیشرفت مردم جهان نخواهد بود. با این ابزار، همه افراد می‌توانند از هر جای دنیا با همکاران، دوستان و مربیان خارجی خود صحبت کرده و نیز جواب بشنوند. ابزار ترجمه همزمان اسکایپ، نتیجه زحمت ۱۰ ساله ما است.

ترجمه همزمان

برای آزمایش این سیستم، مایکروسافت از دانش‌آموزان اسپانیایی زبان مدرسه‌ای در مکزیکوسیتی پایتخت کشور مکزیک خواست تا با دانش‌آموزان انگلیسی زبان مدرسه‌ای در واشنگتن پایتخت کشور آمریکا به گفتگو بپردازند.

دانش‌اموزان در این مکالمه از کشور یکدیگر سوال می‌پرسیدند، درباره مدرسه‌هایشان سوال می‌کردند و مکان آن را مطلع می‌شدند.

به گفته مایکروسافت، اکنون دیگر جغرافیا و زبان مردم دنیا، دیگر مانعی برای تعامل و همکاری آن‌ها با یکدیگر نیست. مترجم همزمان اسکایپ، به ۱۰ زبان زنده دنیا در دسترس است. همچنین، مترجم متنی اسکایپ، برای بیش از ۵۰ زبان، سرویس ارائه می‌دهد که می‌توانید لیست کامل کشورها را در ببینید. البته، برای استفاده از سرویس مترجم متنی اسکایپ، شما باید به عضویت آن دربیایید.

میانگین دقیقه استفاده از اسکایپ در مکالمات، ۲۷ دقیقه در ماه است و این عدد برای کاربران فعال، به ۱۰۰ دقیقه می‌رسد. اسکایپ، ۷۴ میلیون کاربر دارد و ۵۴۰ میلیون نفر تا به حال، از این سرویس استفاده کرده‌اند.

همچنین به گفته مایکروسافت، بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در ماه از پیام صوتی اسکایپ استفاده می‌کنند که نقش ترجمه در آن پررنگ است. مکالمه این تعداد در ماه به عدد ۲ میلیارد دقیقه می‌رسد. قطعا چنین جامعه بزرگی، نیازمند ابزاری چون مترجم همزمان اسکایپ بود.

اسکایپ به کاربران اجازه می‌دهد، پیام متنی، صوتی، و تصویری بفرستند و حتی بطور زنده تماس بگیرند. کاربران اسکایپ، حتی می‌توانند با پرداخت پول، با تلفن ثابت نیز تماس گرفته و به گفتگو بپردازند. این قابلیت‌ها، اسکایپ را تبدیل به یکه‌تاز میدان ارتباطات اینترنتی کرده‌است. در آینده نیز باید شاهد امکانات جدید این نرم‌افزار باشیم.

ایران مترجم خدمات ترجمه همزمان فارسی به انگلیسی، انگلیسی به فارسی و ترجمه همزمان عربی به دو زبان فارسی و انگلیسی را ارائه می دهد.

Translation Order Translation Jobs