ترجمه همزمان و نکات مهم آن

ترجمه همزمان و نکات مهم آن

ترجمه همزمان و نکات مهم آن، این ۸ نکته، کیفیت ترجمه شفاهی همزمان شما را در موارد بعدی بالا می‏برد. یک ترجمه شفاهی خوب نه تنها به داشتن مترجمان خوب و تکنولوژی، بلکه به آمادگی مناسب و روندهای درست ملاقات ارتباط دارد. به طور قطع یادگیری نحوه کار مترجمان شفاهی ارزش تلاش را دارد.

  1. جلسه خود را به صورت مداوم کنترل کنید.

هرچیزی که در میکروفن گفته می‏شود به گوش مترجم شفاهی می‏رسد و شاید ترجمه شود. یک مترجم شفاهی، در آنِ واحد تنها می‏تواند محتوای سخنان یکی از سخنرانان را دوباره تولید کند. به سرعت متوجه خواهید شد که این قانون که لازمه ترجمه شفاهی است کیفیت مباحثات شما را نیز افزایش می‏دهد.

  1. سخنرانان خوب را انتخاب کنید.

مترجمان شفاهی خوب تلاش می‏کنند تا به جملات بی‏ ربط یا ناکامل معنی ببخشند، اما کیفیت ترجمه شفاهی همواره به کیفیت سخنران بستگی دارد.

  1. ساختاربندی کنید.

از سخنرانان بخواهید تا ساختار ارائه‏های خود را به روشنی معین کنند. یک ارائه ساختاربندی‏شده همواره بهتر از یک ارائه ساختاربندی‏نشده ترجمه می‏شود.

  1. از جناس دوری کنید.

استفاده از جناس‏ ها برای ترجمه شفاهی همزمان مناسب نیست. لطفا نوع دیگری از شوخ طبعی را انتخاب کنید.

  1. به مترجمان شفاهی کمک کنید تا آماده شوند.

مترجمان شفاهی باید بتوانند برای یک جلسه آماده شوند. نگران این نباشید که مترجمان شفاهی یک متن کتبی را به صورت طوطی‏وار بیان کنند. مترجمان شفاهی همیشه آنچه گفته می‏شود را دوباره تولید می‏کنند. اگر آنها نسخه‏ ای از متن یا خلاصه ارائه را داشته باشند، آنچه گفته می‏شود را بهتر درک می‏کنند.

ترجمه همزمان و نکات مهم آن

ترجمه همزمان و نکات مهم آن

  1. با سرعت مناسبی صحبت کنید.

در صورت امکان، از قبل با مترجمان شفاهی در مورد سرعت مناسب سخنرانی صحبت کنید.

  1. بدانید چه زبان‏هایی دخیل هستند.

آیا زبان‏های زیادی دخیل هستند و آیا مناظرات سرعت و هیجان زیادی دارند؟ مطمئن شوید که مترجمان شفاهی می‏دانند هر سخنران از چه زبانی استفاده می‏کند.

  1. به زبان مادری خود صحبت کنید.

به شرکت کنندگان اهمیت استفاده از زبان مادری‏شان را یادآور شوید. در این صورت زبان به درستی ترجمه می‏شود. استفاده از زبانِ شرکتی اغلب اوقات منجر به ایجاد قواعد نادرست یا غیردقیق می‏شود و مترجم شفاهی دیگر نمی‏تواند آنها را تصحیح کند.

با ما از طریق تلگرام در ارتباط باشید

Translation Order Translation Jobs