جایگاه و اهمیت ترجمه در دنیای امروز

جایگاه و اهمیت ترجمه در دنیای امروز

جایگاه و اهمیت ترجمه در دنیای امروز: اینکه تقاضا برای خدمات ترجمه در حال افزایش است دلیلی دارد. با اینکه انگلیسی به طور متناوب به عنوان زبان تجارت جهانی شناخته شده است، اما خدمات ترجمه کتبی و شفاهی هنوز هم بخش مهمی از تجارت در سراسر جهان باقی مانده است.

برای مثال، در نوامبر ۲۰۱۵، پیش بینی شد که ۸۸۰٫۰۰۰ کسب و کار کوچک انگلیسی در سال ۲۰۲۵ در سطح جهانی توسعه پیدا کنند. دیدن اینکه برگزیت چگونه این برنامه ها را تحت تأثیر قرار می دهد جالب خواهد بود. اما احتمال اینکه نیاز برای خدمات ترجمه زیاد تحت تأثیر قرار گیرد بسیار کم خواهد بود. همانطور که کِلِر در پست خود در مورد چگونگی تأثیرگذاری برگزیت بر روی قوانین بسته بندی جهانی گفته است:

«رشد بین المللی هنوز هم کلید افزایش سود و بهره وری است و شرکت ها همواره به دنبال تجارت با بازارهای خارجی هستند. محصولاتی که فرای مرزهای وطنی عرضه می شوند هنوز هم باید استانداردهای بسته بندی و لیبل زنی مربوطه را رعایت نمایند…»

و این امر بدین معنی است که هنوز هم باید ترجمه شوند.

بازارهای در حال ظهور به معنای زبان های در حال ظهور هستند

ممکن است در حال حاضر انگلیسی در اوج قرار داشته باشد، اما این امر بدین معنی نیست که تا ابد در اوج بماند. اهمیت سایر زبان ها در حال افزایش است، زیرا کشورهای در حال توسعه جای خود را در اقتصاد جهانی پیدا کرده اند و بیشتر شهروندان آنها به اینترنت دسترسی دارند. برای مثال، قبلا اکثر محتوای جهانی وب به زبان انگلیسی بود. دیگر اینطور نیست. و به یاد داشته باشید که حتی افرادی که انگلیسی زبان دوم آنهاست به طور کلی ترجیح می دهند مطالعه، تماشای ویدئو و خرید را به زبان مادری خود انجام دهند.

جایگاه و اهمیت ترجمه در دنیای امروز

ترجمه موجب گسترش ایده ها و اطلاعات می شود

دلیل اصلی اهمیت ترجمه چیست؟ ترجمه، ایده ها و اطلاعات را در سراسر فرهنگ ها گسترش می دهد. ترجمه در این فرآیند، تاریخ را عوض می کند.

نیاز به مثال دارید؟ موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • مترجمان عربی ایده های فیلسوفان یونان باستان را در سراسر قرون وسطی زنده نگاه داشتند.
  • انجیل به حداقل ۵۳۱ زبان ترجمه شده است. فارغ از اعتقاد شما، تأثیر بر روی تاریخ غیر قابل انکار است.
  • ترجمه به تیم های ورزشی و سازمان ها کمک می کند تا موانع زبانی را کنار زده و به مرزهای بین المللی برتری یابند.
  • پروژه ترجمه آزاد گفتگوهای TED باعث می شود افراد در سراسر دنیا این گفتگوها را متوجه شوند.

قدرت زبان انگلیسی قابل انکار نیست. ترجمه برای افراد و مشاغل در آینده قابل پیش بینی مهم است و مهم باقی خواهد ماند. زمانی که برای تجارت خود نیاز به ترجمه دارید، در ابتدا مهم است که به درستی آن را انجام دهید. مترجمان انسانی واجد شرایط را انتخاب کنید تا مطمئن شوید در نهایت با ملغمه‏ای از کلمات مواجهه نخواهید شد. خدمات ترجمه ما به شما کمک می کند با مشتریان خود به هر زبانی که ترجیح می دهند ارتباط برقرار کنید. همچنین خدمات بومی سازی و ترجمه خلاق ما تضمین می کنند که پیام شما در سراسر جهان قابل بیان و تأثیرگذار خواهد بود.

حهت مشاوره در رابطه با ترجمه غیررسمی و نیز ترجمه رسمی اسناد و مدارک با ما در ارتباط باشید

Translation Order Translation Jobs