ترجمه مقاله خبری پزشکی و سلامت

ترجمه خبر های علمی پزشکی

الف. توقف آنفلونزا توسط نوعی پروتئین طراحی شده

ترجمه مقاله خبری پزشکی و سلامت _ بیماری های خطرناک همیشه و همه جا دامنگیر انسان ها بوده است . در این میان آنفلونزا با آمار سالانه حدود ۳ تا ۵ میلیون نفر مبتلا و رقمی بین ۲۵۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰۰ هزار نفر کشته، از زمره این بیماری هاست. کشف و طراحی نوعی پروتئین که این بار نیز در مرحله آزمایش قرار دارد، توانسته از آلودگی سلول ها به این ویروس جلوگیری نماید.

 

 

ادامه مطلب…

 

 

 

ب. صدای هواپیما و خطر افزایش فشار خون

شنیدن صدای هواپیما شاید به ظاهر تنها ناخوشایند و گوش خراش باشد و از دیدگاه عامه مردم خطری محسوب نشود. اما طی تحقیقاتی که اخیرا انجام شده عکس این مسئله ثابت شده است.افرادی که دراز مدت در معرض این صدا قرار دارند احتمال ابتلا به فشار خون بالا، افزایش ضربان قلب و حتی سکته به خصوص در طول شب در آنها بیشتر از سایرین است.

 

 

 

 

ادامه مطلب…

 

 

 

ج. کشف علت احتمالی کوچک بودن یکی از دوقلو های همسان

به طور معمول دو قلو های همسان همانطور که از اسمشان پیداست، بسیار شبیه به یکدیگر هستند تا جایی که تشخیص آنها از هم امری دشوار است. گاهی اوقات نیز اندازه یکی از آنها کوچیکتر از دیگری است. مسئله ای که ابتدا تصور میشد به علت عوامل ژنتیکی یا تغذیه ضعیف مادر و یا سیگاری بودن او باشد. اما نتیجه ای که اخیرا محققان به آن دست پیدا کرده اند حاکی از اخلال در روند اکسیژن رسانی از طریق جفت و از مادر به جنین است.

 

 

 

 

 

ادامه مطلب…

 

در تلگرام نیز ما را دنبال کنید

کانال تلگرام دپارتمان تحقیق و ترجمه

    دپارتمان تحقیق و ترجمه- اخبار و مقالات علمی

 

جهت سفارش ترجمه کتاب، مقاله، و اخبار پزشکی اینجا کلیک کنید

 

Translation Order Translation Jobs