معرفی رشته اقتصاد

معرفی رشته اقتصاد

با معرفی رشته اقتصاد آغاز می کنیم. علم اقتصاد، علم تخصیص بهینه منابع است. منابعی که کم یا محدود هستند. این علم در مراکز آموزش عالی تحت عنوان رشته علوم اقتصادی ارائه می‌شود. رشته اقتصاد با در نظر گرفتن مجموعه اهداف مذکور در گرایش و شاخه های گوناگون خود تلاش می نماید تا اطلاعات و دانشهای لازم را به دانش پژوهان و دانشجویان، ارائه نماید تا از طریق تقویت چنین متخصصانی آنان را در ارائه خدمات هرچه بهتر در آینده جامعه یاری رساند. رشته اقتصاد در مقطع کارشناسی دارای شش شاخه اقتصاد نظری، بازرگانی، کشاورزی، پول و بانکداری، صنعتی و حمل و نقل است.

اقتصاد نظری

هسته اصلی تئوری‌های اقتصادی مثل اقتصاد ریاضی و اقتصاد سنجی در شاخه اقتصاد نظری مطالعه می‌شود؛ یعنی این رشته بیشتر جنبه انتزاعی و تئوری دارد و تأکید آن بر روی تئوری‌های ریاضی است و دانشجوی اقتصاد نظری کمتر پدیده‌هایی از قبیل تجارت را مطالعه می‌کند.

اقتصاد بازرگانی

اقتصاد بازرگانی یکی از شاخه‌های کاربردی اقتصاد است که در آن دانشجو با جنبه‌های توصیفی و تحلیلی مدیریت تولید, مدیریت بازاریابی و کاربردهای آن، قوانین و مقررات مالیات در ایران, انواع حسابرسی و اصول حسابداری آشنا می‌شود. همچنین با استفاده از یک سری مدل‌های تصمیم‌گیری و متدهای کمی, تعیین خط مشی مطلوب را در مسائلی که یک مدیر با آن مواجه می‌شود، فرا می‌گیرد.

اقتصاد صنعتی

در رشته اقتصاد صنعتی دانشجویان طی چند واحد با ساختار بازار صنعت, بازرگانی بین‌المللی, منافع و مضرات انحصار, سیاست رقابت, منافع مصرف‌کننده, هزینه‌ها و حقوق و مقررات کاری که تنظیم‌کننده روابط بین کارگران و کارفرمایان است, آشنا می‌شوند.

اقتصاد حمل و نقل

رشته اقتصاد حمل و نقل با اهمیت حمل و نقل در ارتباط است. همانطور که می دانید حمل و نقل از دو بخش عمده تشکیل شده، یکی زیر ساختهای حمل و نقل و دیگری وسایل حمل و نقل.  برای استفاده بهینه از سیستم حمل و نقل، این رشته در دانشگاه آزاد برگزار می گردد تا امکان تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص مورد نیاز کشور در حد کارشناسی را فراهم کند.

توسعه حمل و نقل، همانطور که همگان اطلاع دارند به طور روزافزون از دانش و تکنولوژی بالایی برخوردار است، بنابراین در ایران هم، با این افزایش دانش و تکنولژی یعنی فنون جدید حمل و نقل، باید نیروهای ماهر و متخصصی تربیت کنیم تا بتوانند این سیستم حمل و نقل را به صورت بهینه چه از نظر زیرساختهای حمل و نقل، چه از نظر وسائل حمل و نقل به صورت بهینه مورد استفاده قرار دهند.

اقتصاد صنعتی

اقتصاد صنعتی شاخه ای از علم اقتصاد است که موضوع آن بررسی ساختار، عملکرد و رفتار در بازار و ارتباط این عناصر با یکدیگر و نظریات صنعتی گوناگون مربوط به شرکتها و بنگاهها می باشد. در مورد رشته اقتصاد صنعتی یا به عبارتی گرایش صنعتی در رشته اقتصاد، افرادی که می خواهند وارد این رشته شوند باید گذشته از اینکه زمینه های آگاهی در مورد اقتصاد داشته باشند علاقه و آگاهی هم در رابطه با مسائل صنعتی داشته باشند. برای اینکه در آینده قرار است که اینها بعد از فارغ التحصیل شدن در بخش صنعت و در کارخانجات، مشغول به کار شوند.

پول و بانکداری

رشته علوم اقتصادی به دلیل رابطه تنگاتنگ خود با دو پدیده پول و بانک در یکی از گرایشهای خود با همین عنوان مباحث این حوزه را مورد بررسی قرار می دهد. دانشجویان این رشته با گذراندن دوره پول و بانکداری، مجموعه ای از اطلاعات و تجربیات در زمینه نظامهای مالی و بانکی در دو حوزه داخلی و خارجی را کسب می کنند و برای بر عهده گرفتن مسؤولیتهای آتی تربیت می شوند.

با توجه به حرکت شتابان تخصص و دانش بانکی به سوی آینده و اینکه ما به سرعت دانش فنی بانکی را در دنیا به صورت پیشرفت غیر قابل ملاحظه ای یا بهتر بگویم با سرعت بسیار قابل ملاحظه می بینیم، بایستی خودمان را به نیروهای کارآزموده و تخصصی از جمله مدیریت امور بانکی یا رشته های بانکداری مجهز کنیم. بدین منظور ما دانشکده امور علوم بانکی خودمان را در سیستم بانکی داریم و جای خوشبختی است که می توانیم بگوییم صد در صد دانشجویانی که در آنجا تحصیل می کنند مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند به عنوان یک دانش خوب علمی در رشته های کارشناسی و با تجربه ای که در طول کار به دست می آورند برای بانکها بسیار مفید فایده باشند.

گروه ایران مترجم تمامی متون رشته اقتصاد را به بهترین شکل ممکن و با کیفیتی بالا برای شما ترجمه می کند. ترجمه متون تخصصی خود را به ما بسپارید.

Translation Order Translation Jobs