معرفی وب سایت های دیکشنری

در این بخش می خواهیم تعدادی از وب سایت های دیکشنری آنلاین و معروف رو به شما مشتریان عزیز و محترم گروه ایران مترجم معرفی کنیم.

شما می توانید برای ترجمه کلماتی که به صورت آنی به معنای آن ها نیاز دارید و یا برای ترجمه جملات کوتاه از این وب سایت های دیکشنری استفاده کنید. این وب سایت های دیکشنری دارای مترجم های ماشینی هستند که برای ترجمه ی کلمات خوب هستند اما برای ترجمه جملات بلند و متون خوب نیستند زیرا این مترجم ها از روش ترجمه کلمه به کلمه پیروی می کنند و از قواعد و دستورات زبان پیروی نمی کنند.

اولین و مشهور ترین وب سایت دیکشنری آنلاین که می خواهیم به شما معرفی کنیم دیکشنری مخصوص گوگل یا همان google translate می باشد، این دیکشنری یکی از بهترین دیکشنری های موجود در اینترنت می باشد که تقریبا از همه ی زبان های زنده دنیا از جمله زبان فارسی به طور کامل پشتیبانی می کند. این دیکشنری تا حدی زیادی از قواعد و دستور زبان نیز پیروی می کند که برای ترجمه جملات کوتاه مناسب است اما از آنجایی که یک مترجم ماشینی است نمی توان برای ترجمه جملات بلند و متون روی این دیکشنری حساب کرد.

Untitled

واژه یاب(vajehyab) یکی از وب سایت های دیکشنری آنلاین مخصوص زبان فارسی است که از لغتنامه های دهخدا، فرهنگ لغت معین، عمید و … پشتیبانی می کند. این دیکشنری معانی مختلف یک کلمه را از لغتنامه های مختلف جمع آوری کرده و در اختیار شما قرار داده است. از این دیکشنری می توان برای ترجمه کلمات آسان و دشوار زبان فارسی استفاده کرد.

fast dictionary یکی دیگر از دیکشنری های قدیمی و محبوب موجود در اینترنت می باشد که از دو زبان فارسی و انگلیسی تقریبا به طور کامل پشتیبانی می کند. نرم افزار این دیکشنری هم برای هر سه سیستم عامل اندروید، ios و ویندوز فون منتشر شده است که به صورت آفلاین عمل کرده و دارای تلفظ کلمات هم می باشد.

یکی دیگر از دیکشنری های محبوب دو زبانه که از دو زبان فارسی و انگلیسی پشتیبانی می کند، فرهنگ لغت فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی best dic می باشد. این فرهنگ لغت نیز فقط برای ترجمه کلمات مفید است و برای ترجمه متون بزرگ و جملات نمی توانی رو این دیکشنری حساب کرد.

از وب سایت های دیکشنری آنلاین دیگری هم که در حوضه اینترنت به خوبی عمل کرده اند می توان به مترجم آنلاین بارانک، دیکشنری آنلاین هوشیار، وب سایت ترجمه و مترجم پارس اشاره کرد.

برای سفارش ترجمه متون بلند و مقالات می توانید از گروه ایران مترجم کمک بگیرید. برای این کار اینجا را کلیک کنید

Translation Order Translation Jobs