ترجمه مقاله خبری تکنولوژی وسلامت

ترجمه خبر های علمی، سلامت و تکنولوژی

الف. تشخیص افراد از روی صدا؛ امری ممکن اما دشوار

ترجمه مقاله خبری تکنولوژی و سلامت _ صدا نیز مانند اثر انگشت برای هر شخص منحصر بفرد است، با این تفاوت که تشخیص و شناسایی اثر انگشت یک فرد از دیگری بسیار آسان تر است. در مورد صدا نیز می توان گفت با وجود آنکه شناخت صداهای آشنا زیاد سخت به نظر نمی رسد اما اگر صدایی پس از سال ها شنیده شود شناسایی و تشخیص آن بعید به نظر می رسد. تحقیقی که اخیرا انجام شده نیز حاکی از همین ادعاست.

 

 

 

ادامه مطلب…

 

 

ب. وجود گوشی موبایل در اطراف انسان عملکرد او را مختل می کند

این روزها با افزایش گسترده استفاده از گوشی های هوشمند، مطالعه در رابطه با تاثیرات آن بر انسان نیز دامنه بیشتری یافته است. این تاثیرات که هم دارای جنبه مثبت و هم منفی بوده اند در روند استفاده بهینه از این دستگاه ها کمک بزرگی محسوب می شوند. چنانچه تحقیق اخیر محققان نشان داده است، حضور حتی یک گوشی هوشمند در اطراف انسان خواه روشن یا خاموش موجب حواس پرتی و عدم تمرکز او در هنگام کار خواهد شد.

 

 

ادامه مطلب…

 

ج. شبیه سازی عنبیه چشم انسان در دوربین

استفاده از قابلیت های پیچیده و منحصر بفرد بدن انسان و شبیه سازی و بکارگیری آنها در محصولات فناوری مدت هاست به پیشرفت بشر کمک های شایانی کرده است. عنبیه یا رنگینه چشم انسان که وظیفه تنظیم میزان نور وارد شده به چشم انسان را دارد، استفاده مدل مصنوعی آن در دوربین نیز می تواند نسبت به نور در هنگام عکاسی عکس العمل نشان داده و در صورت نیاز باز یا بسته شود.

 

 

 

 

ادامه مطلب…

 

 

در تلگرام نیز ما را دنبال کنید

کانال تلگرام دپارتمان تحقیق و ترجمه

    دپارتمان تحقیق و ترجمه- اخبار و مقالات علمی

 

جهت سفارش ترجمه کتاب، مقاله، و اخبار علمی و تکنولوژی اینجا کلیک کنید

Translation Order Translation Jobs