ترجمه وبسایت های خارجی به فارسی

در این متن قصد داریم توضیحاتی درباره ی ترجمه وبسایت های انگلیسی و هر زبان دیگری به فارسی و یا از زبان فارسی به هر زبان دیگری بدهیم.

روش اول برای اینکار استفاده از مترجم خود گوگل (google translate) می باشد، این مترجم  با سرعت بالا و با دقت نسبتا خوب هر جور متنی را از هر زبانی به هر زبان دیگری ترجمه می کند همچنین این مترجم قابلیت این را دارد که صفحات وب را نیز به هر زبانی ترجمه کند، اما این مترجم با همه ی مزیت هایی که دارد مشکلاتی نیز دارد مثلا به دلیل اینکه این یک مترجم ماشینی است توانایی تشخیص ارایه های ادبی و معنی های دیگر یک لغت را ندارد و بعضی وقت ها به دلیل اینکه متن را به صورت کلمه کلمه ترجمه می کند کلا متن به هم ریخته و غیر قابل فهم می شود.

Image result for ‫ترجمه وبسایت‬‎

برای مثال: ترجمه متن زیر در (google translate) می شود: مطمئن باشید که به مرجع بازار هدف خود را هنوز دوباره در این مرحله است.

Be sure to reference your target market yet again in this stage.

همانطور که می بینید این مترجم معایبی نیز دارد.

روش بعدی این است که این کار را به یک مترجم بسپارید، اینکار ممکن است وقت بیشتری را از شما بگیرد ولی در عوض مشکلات مترجم های ماشینی و همچنین نیاز به ویرایش مجدد را ندارد.

شاید شما هم تاکنون با وب سایت هایی برخورد کرده اید که بهتون امکان میده زبان سایت رو انتخاب کنید، شاید شما هم به فکر چند زبانه کردن وبسایت خودتون افتاده باشید.

بسیاری از کاربران عزیز قصد چنین کاری رو داشتند و دارند اما در خیلی از موارد اونجوری که باید موفق نشده اند. بسیاری از بیننده های خارجی سایت شما از مترجم گوگل برای ترجمه وبسایت شما استفاده می کنند اما همانطور  که در بالا هم گفته شد این مترجم مشکلات زیادی دارد.

حال اگر شما خودتون با دقت و به صورت دستی این کار رو انجام بدید مطمئنا بهتر بوده و درصد خطای اون بسیار کم خواهد شد.

افزونه های زیادی هستند که این کار را انجام می دهند، در اینجا ما چند مورد از این افزونه ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

افزونه ی WPML: یکی از افزونه های قدرتمند چند زبانه کردن سایت وردپرس، افزونه WPML می باشد که به راحتی امکان ایجاد سایت چند زبانه رو به وردپرس میده. در حال حاظر برترین و قدرتمند ترین پلاگین ایجاد سایت چند زبانه شده.

افزونه ی nLingual : این افزونه یک پلاگین تازه وارد و رایگان است. یک مقداری هم از به روز رسانی ها عقب مانده ولی باز هم برایتان افزونه ای بسیار کاربردی خواهد بود.

افزونه ی Multilingual Press: این یک افزونه ی قدرتمند است که در دو ورژن رایگان و حرفه ای عرضه می شود. این افزونه به شما اجازه میدهد که سایت های مختلف یک شبکه را به یکدیگر متصل کرده و هر کدام از آنها را برای نمایش یک زبان جداگانه مورد استفاده قرار دهید.

Translation Order Translation Jobs